Share This Article
Analiza witryn konkurencji to jeden z najważniejszych aspektów SEO. Dzięki wyciąganiu wniosków z działań innych firm funkcjonujących na rynku, możesz trwale ulepszać swoją własną stronę. Będziesz mógł także uczyć się na błędach (najważniejsze: na nieswoich błędach). Poniżej znajdziesz kilka strategii, za pomocą których lepiej przeanalizujesz działania swojej konkurencji. Gotowy?
Inspiracja dla słów kluczowych
Nie wiesz, na jakie słowa kluczowe powinieneś się pozycjonować? Najłatwiejszym sposobem będzie sprawdzenie, na jakie słowa pozycjonują się inni.
Jeśli zakres usług konkurencyjnej firmy jest bardzo zbliżony do Twoich, to zastosowanie podobnych słów kluczowych powinno zadziałać i w Twoim przypadku. Najważniejsze w tym procesie jest ustalenie, dlaczego strona konkurencji jest widoczna względem niektórych fraz, a Twoja nie.
Własnoręczne zyskanie takich danych jest karkołomnym zadaniem. Nawet, jeśli skorzystasz z płatnych narzędzi SEO, nadal wiele wniosków będziesz musiał wyciągnąć sam. Aby uniknąć popełnienia błędu, powinieneś rozważyć skorzystanie z usług profesjonalnej agencji SEO.
Źródła dla linków zewnętrznych
Nie jest tajemnicą, że zaraz obok słów kluczowych, w hierarchii ważności SEO znajduje się linkbuilding. Za pomocą analizy stron konkurencji jesteś w stanie ustalić, jakie linki zewnętrzne działają najlepiej, i – oczywiście – wdrożyć zdobytą wiedzę w rozbudowę Twojej witryny.
Gdy ustalisz już wszystkie warte uwagi domeny, z których odnośniki pozyskuje Twoja konkurencja, Ty również powinieneś spróbować je zdobyć.
Podobnie jak w przypadku słów kluczowych, wykorzystywanie linków zewnętrznych wymaga umiejętności oraz doświadczenia. Jeśli nie czujesz się na siłach, już teraz skontaktuj się z profesjonalną agencją marketingową.
Optymalizacja techniczna strony
Jeśli znasz podstawy SEO, to z całą pewnością stosujesz na swojej witrynie poniższe zabiegi:
– Wykorzystywanie hierarchii nagłówków (H1, H2, H3, itd.)
– Linkowanie wewnętrzne (odsyłanie do innych Twoich podstron / artykułów)
– Stosowanie ciekawych oraz zwracających uwagę użytkownika tytułów
Są to jednak podstawy, które w dzisiejszych czasach zna już chyba każdy. Dzięki dobrze wykonanej analizie stron konkurencji będziesz w stanie pozyskać znacznie bardziej szczegółowe informacje. Zaliczyć do nich można:
– Szybkość działania strony (usunięcie elementów, które mogą wydłużać czas ładowania)
– Kompatybilność z wersjami mobilnymi (niektóre strony nie są odpowiednio dostosowane na urządzenia mobilne)
– Korzystanie z dodatkowych rozwiązań (np. alt tagi dla grafik zamieszczonych na stronie)
Oczywiście profesjonalista z zakresu SEO będzie w stanie znaleźć znacznie więcej drobnostek, na które warto zwrócić uwagę.
Kiedy skorzystać z usług agencji SEO?
Aby sprawnie analizować strony konkurencji, będziesz musiał poświęcić wiele swojego czasu. Sam proces na pierwszy rzut oka może nie wydawać się trudny, jednak w rzeczywistości wymaga on sporej dozy doświadczenia.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem stron internetowych, znacznie rozsądniej będzie skorzystać z usług profesjonalistów.
Dobra agencja marketingowa nie tylko pomoże Ci przeanalizować konkurencję, ale zajmie się również pozostałymi aspektami ważnymi dla SEO.
Życzymy powodzenia!