Share This Article
Przedstawienie biznesplanu to jeden z warunków, jakie większość instytucji i inwestorów prywatnych wymaga od startupu, zanim udzieli swojego wsparcia finansowego. I chociaż odbiorcy koncentrują się przede wszystkim na zawartych w nim informacjach, nie oznacza to, że jego forma jest bez znaczenia. Jedną z polecanych opcji jest biznesplan w formie prezentacji multimedialnej. Dlaczego warto się na niego decydować? O czym pamiętać przy jego tworzeniu?
Biznesplan w formie prezentacji multimedialnej – zalety
Dokument tekstowy z ilustracjami to najczęściej spotykana forma biznesplanu. Zazwyczaj jest ona wymagana w przypadku wysoce formalnych procedur, np. dołącza się ją do wniosku kredytowego. Nie oznacza to jednak, że jest to jedyne odpowiednie rozwiązanie. Niekonwencjonalne podejście może się opłacić, zwłaszcza jeśli prośbę o wsparcie kierujesz do inwestorów prywatnych. Aniołowie biznesu preferują bowiem nieszablonowe rozwiązania.
Biznesplan w formie prezentacji multimedialnej to doskonały sposób na:
- przedstawienie najważniejszych informacji dotyczących przedsięwzięcia,
- wzbudzenie zainteresowania i zaciekawienie odbiorcy,
- pokazanie zaangażowania i inwencji twórczej.
Nawet jeśli inwestor nie zdecyduje się wesprzeć Twojego pomysłu, odpowiednio przygotowane wystąpienie na pewno zapadnie mu w pamięć. W efekcie może zaowocować propozycją współpracy w przyszłości.
Co jednak ważne, prezentacja multimedialna powinna „jedynie” uzupełniać dokument tekstowy, a nie całkowicie go zastępować. Żeby pokaz slajdów spełniał swoje zadania, nie może zawierać wszystkiego, co klasyczna forma biznesplanu. Będzie bowiem przeładowany informacjami. Dlatego dokument tekstowy zawsze warto mieć pod ręką. Pozwoli on przedstawić szczegóły dotyczące firmy i projektu (produktu), jeśli zajdzie taka potrzeba.
Prezentacja multimedialna jako biznesplan – nieocenione wsparcie specjalistów
Prezentacja multimedialna może przekonać niezdecydowanego inwestora do udzielenia wsparcia finansowego. Warunek jest jeden – musi być odpowiednio przygotowana. W przeciwnym razie nawet najlepszy pomysł nie zdobędzie uznania w oczach odbiorcy.
Grzechem głównym mówców jest traktowanie prezentacji multimedialnej jako swego rodzaju zastępstwo dobrego przygotowania. Jeśli prelegent nie może oderwać wzroku od slajdów, czyta zawarte na nich informacje i nie ma nic do powiedzenia od siebie, nawet najlepiej wykonana prezentacja multimedialna nic nie wskóra. Inwestor szybko bowiem straci zainteresowanie firmą i projektem (produktem).
Przygotowanie dobrego wystąpienia wymaga czasu. Żeby mieć go jak najwięcej, wykonanie biznesplanu w formie prezentacji multimedialnej możesz zlecić specjalistom. Zadbają oni nie tylko o to, aby pokaz slajdów miał odpowiednią strukturę i zawierał najważniejsze informacje dotyczące firmy i projektu (produktu), ale również świetnie wyglądał. Dzięki wykorzystaniu języka korzyści i technik perswazji treści będą skutecznie zachęcać do udzielenia wsparcia finansowego.
O czym pamiętać, tworząc biznesplan w formie prezentacji multimedialnej?
Przyjmuje się, że prezentacja multimedialna powinna zawierać ograniczoną ilość treści. W przypadku biznesplanu nie jest to jednak tak oczywista zasada. Ściany tekstu wciąż nie są mile widziane, jednak podczas projektowania slajdów należy pamiętać, do kogo kierowany jest przekaz. Potencjalni inwestorzy nie zdecydują się udzielić wsparcia, jeśli nie otrzymają konkretnych informacji, np. dotyczących sytuacji ekonomicznej firmy.
Na szczęście, można je przedstawić w atrakcyjny sposób. Dobrze sprawdzają się wypunktowania, osie czasu, tabele i wykresy. Dodatkowo przekaz można urozmaicić infografikami. W atrakcyjny sposób przedstawiają one najważniejsze informacje i zapadają w pamięć.
Prezentacja multimedialna jako biznesplan to ciekawa opcja, która może dać Ci przewagę w rozmowach z inwestorami. Żeby jednak tak się stało, pokaz slajdów musi być na najwyższym poziomie. Dlatego jego wykonanie warto powierzyć ekspertom. Dzięki doświadczeniu potrafią oni dostosować przekaz i szatę graficzną do wymagającej grupy odbiorców, jaką są potencjalni inwestorzy.
źródło: https://tworzenieprezentacji.pl