Share This Article
W tym miejscu należy podkreślić, że zarówno optymalizacja, jak i pozycjonowanie stron internetowych to narzędzia, które muszą być wykorzystywane wspólnie. Nie możesz liczyć na uzyskanie założonych celów, jeśli odpuścisz dostosowanie wyglądu, działania i treści strony docelowej lub strategie skupiające się na działaniach „zewnętrznych”.
Wynika to głównie ze sposobu działania algorytmów, a także tego, w jaki sposób oceniają one indeksowane witryny. Najlepszym wyborem okażą się więc kompleksowe kampanie SEM (Search Engine Marketing) – jest to określenie zdecydowanie najszersze, ponieważ dotyczy marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Do jego elementów zalicza się właśnie pozycjonowanie oraz optymalizację.
Jak skutecznie promować stronę w sieci?
Skoro znasz już wszystkie podstawowe pojęcia, możesz przejść do działania. Jak jednak zapewne się domyślasz, nie jest to wcale proste. Konieczna będzie cała strategia, która skupi się na niezbędnych czynnościach różnego typu.
Najpierw na budowie strony internetowej (takiej, która zostanie dobrze oceniona zarówno przez algorytmy, jak i żywych użytkowników) i przygotowaniu potrzebnych słów kluczowych (Keyword Research), a następnie na opracowaniu treści oraz link buildingu, czyli linkowania. Zarówno wewnętrznego (związanego ze strukturą strony), jak i zewnętrznego, skupiającego się na pozyskiwaniu wartościowych linków zwiększających PageRank.
Niestety, nie jesteś w stanie zrobić tego w pojedynkę. Jeśli nawet poświęcisz na ten cel większość swojego czasu, istnieją marne szanse na przegonienie konkurencji i uzyskanie korzystnych efektów. Wszystko dlatego, że skuteczne kampanie SEM wymagają pracy całego zespołu ludzi – programistów, specjalistów SEO, copywriterów, grafików, znawców od mediów społecznościowych i wielu innych. Dostęp do nich zyskasz za sprawą współpracy z właściwą agencją marketingową, która weźmie na siebie całą reklamę w sieci.
źródło: onetrend.pl